jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Hej.
Jag försöker implementera TinyMCE i min egen CMS. Kikar just nu på hur TinyMCE är implementerat i Wordress.
När man trycker på ikonen för att visa html-koden för det man skrivit i ett popup-fönster. I Wordpress så syns all ren html-kod rätt, dvs om man i Wordpress håller på att skriva en post och använder html-taggar istället för att använda menyerna som TinyMCE ger:
Dvs i Wordpress:
syns <p>Hej</p> som <p>Hej</p> om man väljer att se html-koden.
Men i min implementation av TinyMCE blir
<p>Hej</p>
istället:
<p>Hej</p>
Jag vill kunna skriva html ifall jag vill.
henkeMedlem sedan dec. 1999286 inlägg Är du WYSIWYG-läget är det helt i sin ordning att det blir så. Du måste vara i HTML-läget för att kunna editera rå html kod.
jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg I Wordpress och tinyMCE så syns texten <p>Hej</p> i html mode som <p>Hej</p>.
henkeMedlem sedan dec. 1999286 inlägg
jme skrev:
I Wordpress och tinyMCE så syns texten <p>Hej</p> i html mode som <p>Hej</p>.
Är det fel? Om det är fel, hur vill du att det ska vara?
jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Ja, skriver jag <p> så hade jag iaf i början velat att det även skulle bli <p> i view source. Nu blir det ju <p> istället.
henkeMedlem sedan dec. 1999286 inlägg Det går inte och det är inte särskilt konstigt eftersom hur ska TinyMCE veta om du vill skriva html-taggar eller text när du använder "krokodilkäftar". Jämför t ex hur editorer som Dreamweaver fungerar.
jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg Jag hitta de ett sätt fast då får man själv tillämpa det. Det blir nog änå bra med att man bara kan skriva rent html i view source...