Trodde jag skulle komma igång rekordsnabbt med php, men icke sa nicke. Installerade först iis 5.0 på min win2000-burk och sen plockade jag hem easywindows från http://php.weblogs.com/easywindows och det verkade gå bra, men när jag kör testfilen så funkar inteden och jag ser inte några detaljer som det står att man ska göra.. var börjar man nu?
Easywindows
7 svar · 201 visningar · startad av eureca
Prövade att starta om datorn nu, och det blev värre. Nu får jag upp rubriken "sidan kan inte visas" i min browser
Kan det vara så att du använt mappen Program Files? Ändra till Progra~1 i så fall.
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
Vet inte om jag förstod riktigt vad du menar, men easywindow la den i c:/inetpub/scripts/PHP/
men jag testade även o lägga den i c:/php/ (installerade om det) men det funkar inte.
börjar bli lite smått trött på det här med tanke på att jag prövat installera om win 2000 och iis 5 ett antal gånger, installerat linux ett par gånger (men inte lyckats där heller), installerat win 98 och pws. haft en del sömnlösa nätter med andra ord. *skrattar* jag kanske inte har talang för det här, eller så är php lite knepigt att installera ibland...;)
easywindows eller vad det nu heter fick allt som har med php att göra på min burk (win98/apache) att strejka...inte en chans att jag använder windows till det här längre...tur att man har en maskin till att köra slack på...
------------------
last time we mixed politics and religion
people got burned at the stake
Nu funkar det =). Testade att stoppa o starta om servern genom att först skriva "net stop iisadmin" vid dos-prompt och sen starta igen genom att skriva "net start w3svc"
*rodna*
det fungerar nu...fint att man kan få se felmeddelanden så...synd att man inte får se dom när det är apache som kör php...men men...windows har förbrukat sin chans ändå...
------------------
last time we mixed politics and religion
people got burned at the stake