Det händer då och då att man får upp ett felmeddelande, t.ex.
Parse error: parse error in filen.php on line 6091
Det känns lite jobbigt att leta upp felet när man inte får det mer preciserat... oftast är ju inte det angivna radnumret så intressant eftersom felet har gjorts tidigare i scriptet. Finns det något smart sätt att visa detaljerad information om felet?
------------------
Gislaved.net - Ett roligare Internet!
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Nej, tyvärr...
Men om radnummret är fel så är enda tips jag kan ge är att uppgradera PHP, som troligen är i en gammal version och har en bugg. Uppgraderar du kanske du kan få bättre information också.
------------------
/mvh Swey
Programmera PHP
woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Gislaved
När detta felet dyker upp så har man i de flesta fallen glömt ett (\) före ett (") eller ett (;) i slutet på raden...
Detta kan Du ha glömt på den angivna raden eller raden innan..
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
Tack woodi och Swey.
Den här gången var det visst en glömd "}" (right bracket?) som orsakade problemet. Det är svårt att skriva PHP-kod så att den ser snygg ut, i alla fall i vanliga texteditorer. Jag kör Mac så det är alltid lite lurigare att hitta bra program. Just nu kör jag med Alpha som klarar av att snygga till de flesta kodspråk (Perl, C++..) men tyvärr inte PHP.
------------------
woodiMedlem sedan feb. 20001 270 inlägg Initieringar av scrip är alltid bra.. Det blir så mycket enklare att följa koden då..
Själv använder jag mig av UltraEdit för att göra mina script.
------------------
woodi
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
Visst, att göra indrag och dela upp koden är ett måste, annars tappar jag bort mig efter tio rader :)
Om programmet kan färga koden så är det ett klart plus, men det går att hänga med även utan färg.
------------------