M mike Medlem sedan mars 2000 168 inlägg Frågan 1 juni 2000 14:21 #1 Hej, jag skulle vilja ha ett script som visar (med ett vanligt nummer) hur många som surfar på hela min webplats just nu. Det måste vara hela min webplats, alltså inte bara den sidan besökaren är på. Hoppas ni fattar :). Extra trevligt skulle det vara om man kunde klicka på siffran för få upp en sida där det står vilka sidor som de olika besökarna är på, tex så här
IP 999.999.999 - Start.php3
IP 888.888.888 - Ommej.php3
Går det? Tack på förhand :).
------------------
Flax on /Mikael
M mike Medlem sedan mars 2000 168 inlägg GÅr det inte?
------------------
Flax on /Mikael
S Swey Medlem sedan apr. 2000 3 971 inlägg Använd sessioner. Genom att ha en timeout på 5 minuter kan du hålla reda på besökarna som bytt sida dom senaste 5 minuterna.
------------------
/mvh Swey
- Ta dagen som den kommer
M mike Medlem sedan mars 2000 168 inlägg Swey: du snackar med mike, ta för givet at jag inte vet någonting ;). (Matti - repris ;)). Jag fattade inte vad du menade tyvärr.
------------------
Flax on /Mikael
Det första du måste göra är att ta reda på om ditt webbhotell stödjer PHP4, för annars finns det inte stöd för sessioner.
Om du kör Freedom2Surf så tror jag tyvärr inte att dom uppgraderat till PHP4.
------------------
1010011010 - The binary number of the beast
S Swey Medlem sedan apr. 2000 3 971 inlägg Och om dom stödjer PHP4 så kan du ta en titt i manualen och fråga sen om du får problem.
http://www.php.net/manual/ref.session.php
------------------
/mvh Swey
M mike Medlem sedan mars 2000 168 inlägg Nä dom stödjer inte PHP4 vad jag vet. Tack för hjälpen iallafall :).
------------------
Flax on /Mikael
S Swey Medlem sedan apr. 2000 3 971 inlägg Det lär dom göra snart.
------------------
/mvh Swey