Jag har lite svårt att bestämma mig om färgerna på min kommande hemsida så jag undrar om det går att låta användaren välja färger själv? Det skulle ju inte vara något problem att göra det om siten bara bestod av en sida, men nu är det ju 20+ sidor jag kommer att ha. På varje sida är det 2 bilder som behöver bytas ut (bakgrundsbilden i en tabell och en annan, rätt oviktig bild).
Skulle detta gå att göra på något sätt i PHP?
Hm.. nu medans jag skriver kom jag på en sak. Borde det inte gå att göra så att när besökaren anländer till min sida så får han/hon först välja färg i ett formulär, tex. grön, gul eller blå. När personen gör det så lagras värdet i en cookie som sedan hämtas på varje sida..?
Uhm.. går det? :)
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.
oj, glömde posta mitt inlägg.. jag fick det att fungera med lite hjälp av Swey, men tack iaf. woodi :) :) :) www.mk.st/php/color2 , can YOU feel the power of the red color? :e
Nu återstår bara ett problem.. och förhoppningsvis det sista, när man går direkt till en sida som antar att cookien finns, men den inte gör det så blir det ju fel.. (Warning: Uninitialized variable or array index or property (ColorCookie))
Hum, så nu undrar jag vad jag ska skriva i koden som Woodi gav mig nyss för att detta meddelande inte ska visas. Alltså om cookien inte finns så ska $tablepic = "default.gif" :)
Jag vet.. jag är jobbig.. nybörjarfrågor..
------------------
M a tti Kolu
Qui tacet, consentit.