webForumDet fria alternativet

Image cannot be displayed?

2 svar · 255 visningar · startad av Hamatzu

HamatzuMedlem sedan mars 2005242 inlägg

Hejsan!

Jag har nyligen hittat en class som skapar streckkoder utifrån vad man skriver i ett fält. Den fungerade finfint när jag testade den på deras sida där jag hittade den. Sen så laddade jag ner den och laddade upp den på mitt eget webhotell, men jag får bara detta felmeddelandet.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /web/www/frac/users/testar/barcode.php:2) in /web/www/frac/users/testar/barcode.php on line 514

Jag testade även att lägga till ob_start(); och ob_end_flush(); i dokumentet och då fick jag detta felmeddelandet.

the image ....................... cannot be displayed, because it contains errors

Min första tanke var att man måste ha GD installerat så jag har testa på flera webhotell där GD finns installerat med samma resultat.

Klassen som jag använder: http://www.nieko.net/?view=barcode.php

Tacksam för hjälp :)

tydalMedlem sedan juni 20033 788 inlägg

ob_start och ob_end_flush kan du ta bort eftersom det är meningslöst. Det är felet du hade innan som är det verkliga felet. Kolla vad som är på rad 2 i filen barcode.php. <?php måste vara det första som står i filen, det får inte finnas något mellanslag eller någon tomrad före.

HamatzuMedlem sedan mars 2005242 inlägg

Att ett litet mellanrum kan göra så stor skillnad :P Det löste problemet, tackar!

Genererad på 372 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb