webForumDet fria alternativet

cookie problem

3 svar · 331 visningar · startad av mhedda

mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg

Hej!
Jag har en fråga om cookies, det är så att jag har en cookie som vägrar dö:-{
Jag har denna kod:

//Delete from cart and desroy sessions and cookie
			mysql_query("delete from tbl_cart where cookieId = '" . GetCartId() . "'");
			//session_start();
			// Delete Cookie
			setcookie("cartId", "", time()-3600); 
			session_unset(); 
			session_destroy();

efter det att jag har fört över data till cartOrder och fört in perssonuppgifter för beställningen som jag ser det skall kundvagnen cart som jag lägger mina varor temporärt i tömmas sammt sessions och cookies dödas men det verkar som om cookien inte vill som jag.

Vad göra?
Har jag placerat cookiedöden fel eller något?
Sessions försvinner så det verkar funka med session_start() iallafall.
Även varuvagnTemporärt cart tömms.
MVH Hedda

Hej igen!
Jag har sett nu att det verkar som ibland kan man beställa en gång och sen precis efter på samma dator så kan jag beställa igen ibland så då verkar det som om den har dödat cookien men sen tredje gången så går det inte på grund att man försöker skicka samma cookie in i ordervagntabellen tbl_orderCart från den temporära tabellen tbl_cart.
En fråga är det bra att använda en cookie som läggs in i en temporär tabell medans man handlar och sedan föra över till en ordertabell och samtidigt deleta från den temporära tabellen samt döda cookien som dessutom envist hänger kvar i mitt fall :-( när man skickar ordern?
Eller finns det något bättre sätt att hålla reda på en kundvagn.
Nu har jag arbetat med detta ett tag så helst vill man ju forsätta på detta sätt men om det är dålig säkerhet eller fungerar dåligt i längden så får jag väl tänka om.
Dom kan ju också ha stängt av att spara cookies men även javascript om man nu skulle få förs sig att ha kundvagnen i javascript.

Är det någon som har något förslag på lösning av kundvagn med eller utan cookie??

MVH Hedda

Någon som har gjort en varukorg med eller utan cookie?
När man får sådana här problem så kan det ju bli varukorgar med samma cookieId som sedan skall kopplas till en person så dom får samma beställning eller hur.

MVH Hedda

Hej igen!
Jag kanske är lite otydlig min fundering nu är dödas cookien på momangen eller?
Jag testade nu och då gick det att beställa två gånger men den tredje så fanns redan cookien.
Kan det vara någon inställning eller något, lägger jag en beställning för snabbt efter varandra?
Man kanske inte beställer fler beställningar exakt efter varandra på samma dator men möjligheten finns, så är det någon som haft samma problem eller är det bara jag?

MVH Hedda

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)