Hur gör jag detta i PHP??
ASP kod.
Response.Status="204 No content";
Alltså...Koden gör att koden körs på sidan men inget vissas..Browser visar sidan med länken på till den här sidan men utför koden på den andra.
10 svar · 392 visningar · startad av Ryzzen
ASP kod.
Alltså...Koden gör att koden körs på sidan men inget vissas..Browser visar sidan med länken på till den här sidan men utför koden på den andra.
Det kanske skulle kunna gå att lösa med att du lägger det här sist i filen efter all program-kod körts.
header("Location: denandrafilen");
jag använder något liknande i mitt admin script, då filen som öppnar och skriver filer är ett fristående mot navigationen.
//Erik Jansson www.saft.nu
Det bör väl tilläggas att kommandot header("Location: filen.php3"); inte kan köras efter något html-kod.
------------------
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
/W*
Då uppkomer ett krux..Det är en databas sökning som skall länkas till koden..Sen vill jag återvända till exakt samma plats och på samma ställe i documentet...Som exempel om jag har rullat ner listan så vill jag inte tranpsporteras till toppen av documenter varje gån jag kör koden..
Här är koden:
<?php
//if(($REQUEST_METHOD=='GET'))
//{
if($Butik_KundID=="")
{
$KundID = time();
setcookie( "Butik_KundID", $KundID, time()+3600);// expire in 1 hour
include("datahead.inc");
mysql_query("INSERT INTO butik_kundplock (kund_id,produkt_id,antal,tid) value('$KundID','$id','1','$tid')");
}
else
{
$tid=time();
$KundID = $Butik_KundID;
include("datahead.inc");
mysql_query("INSERT INTO butik_kundplock (KundID,ProduktID,Antal,Time) value('$KundID','$id','1','$tid')");
}
//}//if GET
header("Location: listning.php3");
?>
Kruxet som uppkom nu är att inget registreras i databasen...Vart tänkte jag fel??????
Som svar på
ASP kod.
Funkar inte som tänkt..
Det blir bara en vit sida om jag kör med
head("Status: 204 No Content");
Får alltså inte samm funktion som i asp..
Mysko..
Emission
Jo det förstod jag, men jag trode inte att det skulle fungera så bra bara... Det var allt! :)
------------------
Svenska FF1
www.johan-skog.nu
/W*
Aha! Så trevligt! ;)