webForumDet fria alternativet

Offset 0 is invalid for MySQL result index 8

PHP

10 svar · 380 visningar · startad av webbSAJTEN

Medlem sedan jan. 2002992 inlägg
Frågan#1

Tjena!
Jag kan absolut ingenting om PHP men jag skulle byta hotell på en sida med en massa PHP-kod.
Jag har fått detta felmess..

Warning: mysql_data_seek(): Offset 0 is invalid for MySQL result index 8 (or the query data is unbuffered) in /customers/webs/270902-16/www/artikelbanken/paper.php on line 326

Raden är:
mysql_data_seek($result, 0);

Vart ligger felet? :P

Medlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Hur ser din kod ut ?

vilken kod är de du är ute efter?
Selectsatsen eller vad? :)

Medlem sedan feb. 2000438 inlägg

Är du säker på att $result innehåller ett resultat? Med mina begränsade php-kunskaper låter det som att $result inte innehåller nånting alls, av någon anledning. Fungerar andra frågor?

Det mesta på sidan funkar fint, förutom de där..
Men ja tänkte att de är klantigt kodat om de blir ett felmess om databasen är tom..

Men det är vad du tror?

Medlem sedan dec. 1999286 inlägg

Csson skrev:

Är du säker på att $result innehåller ett resultat? Med mina begränsade php-kunskaper låter det som att $result inte innehåller nånting alls, av någon anledning. Fungerar andra frågor?

Förmodligen är det precis det som är felet.

webbSAJTEN, använd mysql_affected_rows() och se hur många rader du får från databasfrågan. Är det 0 så beror felet på tomt resultat.

webbSAJTEN skrev:

vilken kod är de du är ute efter?
Selectsatsen eller vad? :)

Från din SQL-fråga, över SQL-körningen fram till raden du får fel på, och kanske några rader till om du tror de har betydelse.

$sql = "SELECT intId, strFirstname, strLastname, strEmail, intPaper FROM tblMembers WHERE intPaper=" . $id;
$result = mysql_query($sql);

sådär ser Selectsatsen ut..

Om din mysql_data_seek() kommer direkt efter koden ovan, så är det nog så att SQL-frågan inte hittat några rader.
Men kommer din mysql_data_seek() direkt efter koden ovan, då förstår jag inte varför du överhuvudtaget skulle använda dig av mysql_data_seek.
Vad är det du försöker göra ?

mysql_data_seek($result, 0); kommer ganka långt efter selectsatsen faktiskt..

jag har inte kodat en rad av det här, jag skulle byta server på filerna och nu har dom här felmessen dykt upp :p

Skulle du kunna tänka dig visa de kodrader som ligger från SQL-frågan, fram till mysql_data_seek() ?

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)