Vad jag vill göra är att bara dom jag bockar i och fyller i timmarna på ska skrivas ut. Dvs om jag bara bockar i Player 1 och hans timmar så vill inte jag att Player 2 skrivs ut med 0 och därför har jag här försökt få det att fungera men jag vet inte riktigt hur jag ska göra tips?
Här nedan är ett exempel på det jag vill åstadkomma
<?
if(isset($_POST['save'])){
$hour = $_POST['hour'];
$player = $_POST['player'];
foreach($player as $p){
echo "$p $hour<br>";
}
}
?>
<form method="post" action="index.php">
<input type="checkbox" name="player[1]" value="1"> Player 1 <input type="text" name="hour[1]"><br>
<input type="checkbox" name="player[2]" value="2"> Player 2 <input type="text" name="hour[2]"><br>
<input type="submit" name="save">
</form>
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg så här?
<?
if(isset($_POST['save'])){
$hour = $_POST['hour'];
$player = $_POST['player'];
foreach($player as $id => $p){
if($hour[$id] > 0)
{
echo "$p ".$hour[$id]."<br>";
}
}
}
?>
<form method="post" action="index.php">
<input type="checkbox" name="player[1]" value="1"> Player 1 <input type="text" name="hour[1]"><br>
<input type="checkbox" name="player[2]" value="2"> Player 2 <input type="text" name="hour[2]"><br>
<input type="submit" name="save">
</form>
/red
missade visst det där med checkboxen
kanske fungerar nu, har inte testat
Använder du checkboxen til lnågot speciellt? eller var det bara för att kontrollera om värdet skulle skrivas ut? annars kan du ju bara kontrollera om antalet timmar är större än 0.
jag har byggt ett poäng system för en world of warcraft guild och när dom fyller i antal timmar för varje spelare så matar han in allt info i databasen oavsett om det är ifyllt eller inte som det är nu...det som inte är ifyllt får ju 0 självklart men i slutändan så blir det en massa poster i databasen som är onödiga för jag vill ju bara ha in dom som varit med och deras timmar...dom som inte varit med och inte har några timmar ska ju inte in ;D.