tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg Jag har hittat ett litet tyskt kalenderscript, som är nästan precis vad jag vill ha. Men av någon anledning vill den bara ha 26 dagar i februari. 25 nästa år.
Jag vet inte vad det är jag ska leta efter för att hitta felet. :r
Sker inte sådant automtiskt någonstans? Känner mig jättekorkad :x för jag vet som sagt inte hur jag ska fråga men hoppas någon förstår ändå.
Blir mycket tacksam för hjälp.
http://gotlandssidor.se/cal/ om någon vill kika på den.
tantenMedlem sedan nov. 20051 596 inlägg Jag gissar att felet ligger någonstans här
$start_col = date('w',mktime(0,0,0,$month,1,$year))-1;
$rows = ($start_col == 5 || $start_col == -1) ? ceil($days/7)+1 : ceil($days/7);
for($b=$start_col;$b<7;$b++){
$cdb->select(sprintf("select substring(eventtime,1,5) _eventtime, topic, shortdesc from e_event where dayofmonth(eventdate) = %d && month(eventdate) = %d && year(eventdate) = %d order by eventtime asc",$day,$month,$year));
if($cdb->getRecords()>0){
$js_arr = array();
while($row = $cdb->fetchArray()){
$js_arr[]= 'new Array(\''.$row['_eventtime'].'\',\''.stripslashes($row['topic']).'\',\''.stripslashes($row['shortdesc']).'\')';
}
$js_arr = 'new Array('.join(',',$js_arr).')';
}
if(!isset($js_arr)){
$s_day = ($day == date('j') && $month == date('n') && $year == date('Y')) ? '<td class="today">'.$day.'</td>' : '<td>'.$day.'</td>';
}else{
$s_day = ($day == date('j') && $month == date('n') && $year == date('Y')) ? '<td class="today" onmouseover="create_list('.$js_arr.')" onmouseout="remove_list()"><a href="showevent.php?d='.$day.'&m='.$month.'&y='.$year.'">'.$day.'</a></td>' : '<td class="event" onmouseover="create_list('.$js_arr.')" onmouseout="remove_list()"><a href="showevent.php?d='.$day.'&m='.$month.'&y='.$year.'">'.$day.'</a></td>';
}
echo ($day>$days) ? '<td class="empty"> </td>' : $s_day;
$day++;
unset($js_arr);
}
Det är inte bara februari som visar fel. April lägger till en ny rad med tomma td efter sista datumet.
också.
Hoppas någon kan se felet nu. Eller är det något annat jag ska visa?