Vill du att detta ska sparas i en databas eller ska det skickas via mail?
har du en webbserver där du kan köra PHP?
Har du HTML-kod för sidan eller vill du att man ska bygga båda PHP-skriptet och HTML-sidan till dig?
Detta passar nog bättre i "Jobb & Tjänster (ideella)"
Nej jag vill bara ha ett enkelt med post funktion.
Alltså du skriver in ditt namn och klickar på "skicka" sen får jag ett mail med ditt namn. Sen lägger jag upp namnen manuellt på ett forum.
Väldigt simpelt script. Har haft ett förr men jag kan 0 om kodning så vet inte hur man gör.
Shysst tack. kan jag göra så man skickas till en sida som säger "Your message has been sent" ?
Och sen undrar jag finns det inget sätt att göra så den skickas från en angiven mail? nu skickar den ut från postmaster.. vill att den skall skicka ut från signup@blabla..
Shysst tack. kan jag göra så man skickas till en sida som säger "Your message has been sent" ?
antingen kan du skriva det i PHP-skripet med
echo "Your message has been sent";
eller
lägga det efter alla PHP-kod
<?
// massa php-kod
?>
Your message has been sent
eller för att skicka vidare användaren till annan sida
<?php
header("Location: http://www.example.com/"); /* Redirect browser */
/* Make sure that code below does not get executed when we redirect. */
exit;
?>
Och sen undrar jag finns det inget sätt att göra så den skickas från en angiven mail? nu skickar den ut från postmaster.. vill att den skall skicka ut från signup@blabla..
Läs gärna på www.php.net där ka ndu få väldigt mycket nyttig information. Finns även mycket exempel där. hade du t.ex. gått in på länken till mail funktionen så hade du kunnat hitta det med "From:" där.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e