Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett litet skript som hämtar information från IMDB (t.e.x titel,bild,kategori), och sedan sparar informationen i en databas som jag har skapat.
Då jag fortfarande inte har så bra koll på php/mysql, så kan det låta lite invecklat när jag förklarar. :r
Tror det är nåt sånthär du menar? Dock är det rätt vanskligt att göra på detta viset, eftersom IMDB's sidkod antagligen inte kommer se likadan ut för alltid. Dessutom förstör minsta lilla avvikelse (t.ex. ett mellanslag här eller där) koden. Men det är en grund att bygga vidare på, sen får du helt enkelt lägga in lite felkontroller och hålla koll på resultatet.
Notera att vi inte bara kan ta SRC-attributet på bilden och använda direkt - IMDB har varit smarta nog att inte tillåta främmande sidor att hämta deras bilder. Men det går att lösa genom att vi istället skapar ett skript som "låtsas vara en bild". Kan vara lite svårt att förstå i början, men du fattar nog :)
Jag VET redan hur jag skapar och sparar info i databaser. ;)
Det jag undrar, är om det finns ett enkelt sätt att spara alla info direkt/automatiskt i databasen efter den har hämtat all nödvändig info från IMDB.com?
(Lite svårt att förklara.)
Det verkar intressant!
Jag har har en medlemssida där jag vill kolla upp att blivande medlemmar är "godkända" att bli medlemmar.
Alla medlemmar har en sida (som inte jag styr över) som heter: