Hej!
Försöker få till lite php kod. problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Tror man kan använd \ på något sätt. Är det någon som kan fixa till denna rad så den blir rätt?
echo "<p><a href='#' onclick='skrivut('".$sida."');return false'>Skriv ut</a></p>";
mvh
Pelikanen.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag ser inget fel på den raden, men generellt sett är backslash escape-tecken.
echo "citationstecken: \"";
Felet ligger inti PHP, utan sker forst i HTML. Rekommnderad losning:
echo "<p><a href='#' onclick='skrivut(\"".$sida."\");return false'>Skriv ut</a></p>";
fortsatta problem
hej
Problemet är att jag eg skulle behöva tre quotetecken. Det är de citattecknen i bold som är problemet.
echo "<p><a href='#' onclick='skrivut('".$sida."');return false*'***>Skriv ut</a></p>";
hur kommer man runt problemet? kan någon visa kontret hur man använder backslash så att det funkar.
mvh
Pelikanen.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Jag tyckte att jag visade i mitt inlägg ovan, men...
echo "<p><a href=\"#\" onclick=\"skrivut('".$sida."');return false\">Skriv ut</a></p>";
tack för svaren.
Det verkar vara något konstigt med min kod. Om man bara bryter ut den enskilda raden funkar den bra. Men sidan vägrar ladda när jag har inkorporerat den i min sida.
måste undersöka detta vidare.
ny är det dock dags för nyårsfirande.
mvh
Pelikanen.
mmmMangeMedlem sedan jan. 2005110 inlägg echo "<p><a href=\"#\" onClick=\"javascript: skrivut('$sida'); return false;\">Skriv ut</a></p>";
Tackar tackar nu funkar det som det var tänkt!
mvh
Pelikanen.