webForumDet fria alternativet

sessionproblem php4.4.0, IE

0 svar · 163 visningar · startad av Qonos

QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg

Jag har en sida som har fungerat klockrent tills för 1-2 veckor sedan då folk som sitter med IE loggas ut automatiskt lite när webläsaren själv vill.

jag har ägnat två dagar med google utan att komma på en lösning så nu e det ett desperat skrik efter hjälp jag lägger här.

jag har (senast) testat med:

header("P3P: CP=\"ALL DSP COR NID CURa OUR STP PUR\"");

och ett gäng andra utformade sådana headers, utan att det har hjälpt. Även när jag sätter ner säkerheten till att acceptera alla cookies i min IE så fortsätter jag att loggas ut efter en random period. Ibland kan det vara 1 sekund ibland kan det gå hur bra som helst en längre tid.

Till saken hör även att jag inte ändrat någonting i min kod innan det bara sluta fungera.

Överst på varje sida kör jag med:

header("P3P: CP=\"ALL DSP COR NID CURa OUR STP PUR\"");
session_save_path("/home/sida/tmp/");
session_name("sida.nu");
session_start();

Till saken hör ju även att sessionen ligger kvar på servern efter det att IE tappat den.

Jag testa med att skriva ut session_id som jag hämta in överst på sidan och underst. båda hade samma värde. sen klickar jag på en länk och en ny session sätts med ett language id (vilket görs automatiskt när någon kommer in på sidan).
loggar jag in och sen ut manuellt så har jag samma sesson_id bara det att den rensas från allt annat än just language-värdet.

Är det någon som har någon anning om vad detta kan vara för problem?

124 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)