K kicki_an Medlem sedan jan. 2005 56 inlägg Frågan 14 nov. 2005 08:56 #1 Hejsan!
Jag skulle behöva tips på hur en textlänk ska skicka sina parametrar som en POST istället för GET. Jag vill inte att det ska synas i url:en vilka parametrar som skickas nämligen.
Finns det något sätt för detta?
/Kicki
M Melea Medlem sedan juli 2003 3 147 inlägg Skapa ett formulär, i formuläret använder du en länk som submit, sen har du en massa hiddenfält med alla värden du vill skicka vidare.
K kicki_an Medlem sedan jan. 2005 56 inlägg Hm, och hur får jag formuläret att göra submit när länken anropas?
Har du möjlighet att göra ett exempel?
Supertack!!
M Melea Medlem sedan juli 2003 3 147 inlägg <form action="index.php" method="post" id="link_to_submit">
<input type="hidden" name="key1" value="Värde1" />
<input type="hidden" name="key2" value="Värde2" />
<a href="#" onclick="document.getElementById('link_to_submit').submit()">Submit</a>
</form>
K kicki_an Medlem sedan jan. 2005 56 inlägg Lysande! Tack så mycket. Ska genast testa formuläret.
//Kicki
M Melea Medlem sedan juli 2003 3 147 inlägg Kan ju tillägga att värdena inte blir osynliga på något vis, men det kanske inte spelar någon roll?
C Cassady Medlem sedan aug. 2005 1 601 inlägg Kan man inte bara köra någon form av encode? typ php.net eller har jag helt missförstått dig nu? :q :)