Jag vet att det har funnits ett script för tv.nu som listade tv tablåer.
Har inte detta script kvar så jag undrar nu efter flera timmars sökande om någon här vet nån sida där mna kan få tablåerna ifrån, typ iforma av RSS eller liknande.
Eller finns det andra förslag på hur man kan göra föra att på fin tv tablårt på sin egen hemsida?
Ha det
tompeMedlem sedan juni 2004244 inlägg liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg Hmm, om du vill vara så avancerd rekommenderar jag att du frågar de tv bolag som du vill göra reklam för på din hemsida...
Jag har själv undrat om kanalerna inte tillhandahåller verktyg för webbmasters men har inte hittat några. Å andra sidan har jag inte sökt sådär jätteaktivt heller...
tompe skrev:
http://o2grabber.o2design.se/
Hade tänkt mig nått i RSS väg. inget program.
lilja skrev:
Hmm, om du vill vara så avancerd rekommenderar jag att du frågar de tv bolag som du vill göra reklam för på din hemsida...
Jag har själv undrat om kanalerna inte tillhandahåller verktyg för webbmasters men har inte hittat några. Å andra sidan har jag inte sökt sådär jätteaktivt heller...
Jag menar att jag skulle vilja ha nått i stil med tv.nu
filipbhMedlem sedan juli 2002405 inlägg Kontakta Thomas Meivert(?) på tv.nu och fråga då. Jag har haft en del med honom att göra ang. att vara webmaster för den sidan och han är inte omöjlig att ha och göra med.
liljaMedlem sedan juli 20041 183 inlägg Om någon hittar en rss-ström till tv-tablåer för svenska kanaler så får de gärna posta en länk till dessa här. När man läser på olika sidor så vill inte TV-bloagen att man hämtar data från en extern tv-tablå som de inte har kontroll över och publicera på internet, ex. en egen hemsida.
Men det går inte heller att hitta RSS-strömmar på tv-tablåernas hemsidor.
det du skulle kunna göra är att skriva ett skript som hämtar t.ex. tv-tablån hos TV4.se och sedan plockar ut delar från den sidan och skapar din egen databas... Detta är dock krångligt då det inte direkt är en xml-fil som man har att göra med och om de ändrar något i layouten på tv-tablån...
JoakimMedlem sedan dec. 199982 inlägg TV-tablåer är hårdvaluta. Inte ens tv4.se använder kanalens egna tablåer utan köper dessa från TT Spectra eller nån av dess motsvarigheter. I princip alla kanaler har presstjänster till vilka men med mer eller mindre jobb kan få tillgång och där hämta bildmaterial, tablåer osv. Men att ta material direkt från t.ex. tv4.se lär de inte gilla. Och om du nu har planer på en kommerciell site så lär det inte underlätta att göra sig ovän med ett eller flera tv-bolag.
JymdisMedlem sedan mars 20016 260 inlägg Eftersom ni efterfrågar så erbjuder mitt företag TV-tablåer för svenska tv-kanaler. Läs mer på https://www.whb.se eller kontakta mig.