webForumDet fria alternativet

Problem med att öppna php-fil i webbläsaren

6 svar · 658 visningar · startad av fattyman

fattymanMedlem sedan nov. 200530 inlägg

Hej!
Jag har hittat ett php-skript på Hotscripts som var ett forum.
När jag öppna index.php så går allt bra, men när jag försöker öppna members.php eller signup.php i webbläsaren frågar den om jag vill öppna, spara eller avbryta. När jag trycker på öppna kommer Anteckningar upp och har öppnat members.php eller signup.php.
Vad är problemet? Är det något med länken eller filen.
Jag skulle gärna få ett svar.
Tack!

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

Öppnar du den lokalt på din dator? För att det skall fungera måste du ha en webbserver och PHP installerat.

Jag kör inte lokalt.
Jag testade att gå in på filerna nyss från sidan men det står "Sidan kan inte visas" på båda. Jag har PHP och IIS installerat.

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

Hm... Det här med att filerna vill bli nedladdade brukar innebära att servern inte är konfigurerad för PHP. Att du får "Sidan kan ej visas" låter skumt. Något problem med ditt webbhotel?

Jag använder inte ett webhotell utan jag sköter den själv. Nu visar den inte "Sidan kan inte visas" längre utan den frågar bara för nedladdning. Om Internet Information Services har PHP-stöd har jag inte en susning om fast det fungerar på index.php men inte på resten. Jag ska kolla på dokumentationen om PHP-stöd finns.

dapperMedlem sedan sep. 2005114 inlägg

Så länge du har ställt in PHP supporten i IIS borde det inte vara något problem..
Men själv skulle jag köra det under Apache, då det är mer av dens.. naturliga tillvaro. :b

Jo, jag tror jag satsar på något enklare. Men jag lägger den i en reserv-mapp om jag inte hittar något.

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)