Hej!
Jag har kört fast helt och hållet och hoppas på att någon kan hjälpa mig få denna funktion att fungera. Jag har en knapp som heter redigera, trycker man på redigera så ska man gå till adressen ?update_noteid32.php t.ex. eller vad noteid är i fallet, när man har klickat där så ska man få upp en text ruta och en text box där de saker som ligger i databasen hos noteid32 ska visas, om det är en anteckning med noteid32 man tryckt på... i textrutan och textboxen ska man helt enkelt kunna ändra det som står i boxarna och trycka på uppdatera så uppdateras anteckningen med noteid32 i tabellen...
en likadan funktion som ändra ett inlägg här på phpportalen fungerar... man får se det man har skrivit förut och sen uppdateras det när man har tryckt på uppdatera... hoppas ni förstår vad jag vill ha då
Skickar med så långt som jag kom om ni får någon hjälp av den:
//Update function
if (isset($_GET['update_noteid'])) {
$update = "Update FROM notebook WHERE noteid = ".intval($_GET['update_noteid']);
echo("<form method=POST action=upd_note.php>");
echo("<b>Titel</b><br/>");
echo("<input type=text size=30 name=headline value=" . $row->headline . "><p/>");
echo("<b>Anteckning</b><br/>");
echo("<input type=textarea cols="30" rows="3" name=note value=" . $row->note . "><p/>");
<textarea name="textarea"></textarea>
echo("<input type=submit value=Uppdatera><p/>");
mysql_query($update) or die("Det gick inte att radera från databasen!");
if (mysql_affected_rows() > 0)
$updatemsg = mysql_affected_rows() > 0 ? '<p>Uppdaterade en anteckning...<p/>' : '';