Hej,
Nu har jag sökt igenom php-forumet utan att hitta ett bra bilduppladdningsskript. Det jag söker är ett script som kan ladda upp en bild åt gången och som kontrollerar att bilden är en jpg och att den har angivna x- och y-mått samt att den kontrollerar storleken.
Någon som vet var man kan finna detta?
EmielMedlem sedan okt. 20052 inlägg om duy fortfarande behöber ett, så har jag ett som man laddar upp en bild och skriver en titel på den bilden.. så att de visas tillsammans du får väl höra avd ig te snake_mc60@hotmail.com
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg Det blev en "klippa-klistra-lösning" som fungerar på kort sikt för det jag vill uppnå :) Tack ändå för tipsen!
Någon däremot kanske vet om en lösning på problemställning i tråden http://www.webforum.nu/showthread.php?t=132512?
I det script jag använder nu skulle jag vilja ha in en funktion som samtidigt gör en thumbnail av varje uppladdad bild.
Hur gör ni med thumbnails, lagrar ni dem i en separat tabell i databasen med en relation till huvudbilden? Hur stor bör en normal thumbnail vara? :)