Hej
Har stött på ett problem. Jag skickar ett email till en viss adress med mail() funktionen, men mottagarens anti-virus program blockerar mailet. Är det så att vissa antivirusprogram blockar alla mail skickade med mail() funktionen, eller har det med servern att göra?
Finns det någonting man kan göra åt det?
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Kan det vara ett problem med headern tro? Har du satt någon avsändare?
Jag tror det:
$meddelande = $_POST['meddelande'];
$epost = $_POST['epost'];
$namn = $_POST['namn'];
mail('mail@mail.com', 'Meddelande från ' . $namn . ' till a', $meddelande, 'From: ' . $epost);
fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg Då vet jag inte riktigt. Kanske finns någon annan här med goda idéer.
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg
ricketick skrev:
... Jag skickar ett email till en viss adress med mail() funktionen, men mottagarens anti-virus program blockerar mailet. Är det så att vissa antivirusprogram blockar alla mail skickade med mail() funktionen, eller har det med servern att göra?...
Försöker du skicka ett automatgenererat ebrev till en AOL address? I så fall är det troligen AOLs fel. De verkar stoppa alla automatgenererade brev. I alla fall har inte en enda av de som registrerat sig på min site med en AOL-adress fått det ebrev som ska användas för att bekräfta att det är deras epostadress. (Om jag däremot skickar samma sak från en annan adress än root och utesluter raden om att man inte kan svara på brevet pga automatgenerering, så kommer det fram.)
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg $HEADER = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$HEADER .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1\r\n";
$HEADER .= "From: $MAILFROM <$MAILFROM>\r\n";
$SUBJECT = "BLA BLA BLA"; // SUBJEKT på mailet
$BODY = "Du har beställt följande:\n";
mail("REPLAYTO@BLABLA.SE", $SUBJECT, stripslashes($BODY), $HEADER );
det hjälper inte att skriva en lite mer informativ header typ?
Tack! Det funka finfint.
Men nu har jag ett annat problem istället!
Jag vill skicka en url med åäö och mellanslag i. När jag får mailet och klickar på länken i thunderbird, om jag använder text/html och en <a> tagg, så gör firefox om urlen så den blir fel, men om jag cut 'n paste så blir det rätt. Jöns blev j%C3%B6ns när jag klicka på länken, och när jag cut 'n paste så blev det j%F6ns, det senare fungerar.
Finns det någon där ute som kan hjälpa mig? jag känner mig förvirrad.
SteamMedlem sedan juli 2003169 inlägg Har du engett specialtecken enligt rekommendationerna?
Till exemepel är å = å eller &-#229 (ta bort strecket mellen & och # för när jag skriver det här i formuläret översätts det självklart till å direkt).
MatteMedlem sedan aug. 20002 975 inlägg Kör urlencode på de värden du lägger i en url.
ah tack! Nu funkar allt som det ska.