Hej!
Jag sitter här med huvudbry. Det är så att jag skall lägga in en sida i ett redan existerande php system och det vill inte fungera för mig. Jag har lyckats isolera problemet till följande:
Sidans innehåll hämtas från en MySQL databas där det har formatet TEXT. Sedan används echo för att visa innehållet. Detta funkar ju bra så länge man endast har html i sin sida men om man lägger till php så visas denna som en sträng precis som html och tolkas alltså inte av webservern.
Exempel:
<form name="service_form" method="post" action="<?php echo $_SERVER[PHP_SELF].'?catid='.$_GET[catid]; ?>">
Denna kod visas exakt som det står ovan tack vare att den behandlas som text/html.
Nu skulle jag behöva en funktion som tar en text (sträng) och använder den som om det vore html/php som stod direkt i koden istället för att köra echo.
Min spontana tanke är att man skulle kunna ta och leta upp varje tagg och sen beroende på om det är html eller php så behandlar man den olika.
Jag har provat att använda eval() för att köra php-koden men den funktionen är lite grinig av sig vilket gör att den inte är så lämplig vid bl.a. for-loopar.
Någon som har ett förslag elelr rent utav en lösning?