Någon som vet, eller har ett webblogg-script i php/mysql som inte är så överdrivet stort? Det jag söker är att man ska kunna uppdatera, ha ett arkiv, ej för varje månad och andra ska kunna kommentera...
Någon som vet något sådant?
3 svar · 266 visningar · startad av nummersju
Någon som vet, eller har ett webblogg-script i php/mysql som inte är så överdrivet stort? Det jag söker är att man ska kunna uppdatera, ha ett arkiv, ej för varje månad och andra ska kunna kommentera...
Någon som vet något sådant?
Av de jag har provat hittils så är https://www.wordpress.com bäst.
Du kan välja flera mallar och även ändra själv. Mycket inställningar men mycket man inte behöver ändra. Glömmer du bort lösenordet så är det bara att anmäla det till sig själv så får man ett nytt och sen loggar man in o ändrar till vad man vill ha.
Kolla på förstasidan och klicka på de olika användarnas bloggar. Där kan du få tips på hur den skulle kunna se ut. Inte många som är lika.
Den som brukar vara standard känner du nog igen, grå bakgrund med blå-toning högst upp och vit skrivaryta. Dock är det väligt ätt att ändra eller lägga till egna bilder.
Blogger.com och använda en egen FTP på egen server är inte heller tokigt. Fungerar riktigt smidigt faktiskt och där finns gott om mallar.
Men jag tycker att dessa är ganska svåra att fixa med, men jag ska prova mig frammåt; iaf med wordpress.