Hejsan!
Jag jobbar med att bygga en hemsida bestående av en index-fil. I denna fil öppnas en iframe.
Min fråga är nu, om man jobbar med sessions kommer man åt de värdena även i de filer som öppnas i iframen, eller måste man skicka med den när de öppnas?
Jag försöker få till en multispråksida, och behöver få reda på hur man kan lösa detta.
//Kicki
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Får jag fråga varför du väljer att använda en iframe? I stället för att lägga det som visas i ramen i index.php i stället?
sidan var halvfärdig när jag kom in i arbetet och det var för stort arbete att börja om och köra utan iframen.
EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg En session "lever" normalt så länge som besökaren är på webbplatsen...
Dock, kan det i just ditt fall bli problem om besökaren lämnar webbläsaren på och sen går på lunch. Då ser besökaren fortfarande din sida och kanske klickar på en länk... som i sin tur hänvisar till en session som inte finns.
Din (företrädares??) lösning känns inte som Universums mest ultimala lösning! :-)
En variant kan vara, att i din iframe-fil, fråga om sessionen finns. Om den inte finns så skapas den.
En "quick & dirty" lösning som skulle kunna fungera...