peveMedlem sedan aug. 200517 inlägg Tjenare!
Sitter här och försöker fixa en webshop, men går inte som jag vill, har installerat osCommerce på servern, sedan när man testkör sidan så får jad dom här felmeddelandena, säger inte mig så mycket då jag inte är så haj på PHP.. hoppas någon hjälpa mig.
//patrik
Warning: session_save_path(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 26560 is not allowed to access owned by uid 0 in /home/d8723/AutoTuning/catalog/includes/functions/sessions.php on line 118
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/d8723/AutoTuning/catalog/includes/functions/sessions.php:118) in /home/d8723/AutoTuning/catalog/includes/functions/sessions.php on line 67
Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/d8723/AutoTuning/catalog/includes/functions/sessions.php:118) in /home/d8723/AutoTuning/catalog/includes/functions/sessions.php on line 67
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Har ingen erfarenhet av osCommerce men har för mig att det i administrationsdelen kan finnas inställningsmöjligheter för hur sessions ska hanteras.
Kolla och se om det finns några såna inställningar.
Annars så har det nog förmodligen något med webbhotellets inställningar av php.
jmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg peve: låter lite som om du kanske har text liggande före session_start().
Det får inte finnas html före en session_start()
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=23&threadid=125966&highlight=headers
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Får han bort första varningen så försvinner nog de andra också.
peveMedlem sedan aug. 200517 inlägg Under vilken fil skall jag kolla detta?
PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg Har du inte varit inne och pillat i koden så behöver du inte oroa dig att det är något fel i koden då osCommerce funkar för tusentals andra.
Så är koden orörd så är det nog något annat.