Hejsan
jag har instalerat CuteNews på min server. Det fungerar bra men jag vill modifiera det lite.
på http://www.eoo.se/skoog/allians_vast/ ser ni nyheterna på förstasidan där. Det jag harproblem med är att "kommentarer" hamnar utanför den andra texten.
Koden ser ut såhär:
<table border="0" width="450" cellspacing="1" cellpadding="3">
<tr>
<td width="100%" style="text-align:justify">
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;"><b>{title}</b></font></td>
</tr>
<tr>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFF; font-size:10;">{short-story}</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%">
<tr>
<td width="138"><i><font style="font-family:verdana, arial; font-size:10; color:white;">{date} by {author}</font></i><br> </td><td width="138" ><div align=right>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;">[com-link]kommentarer ({comments-num})[/com-link]</font><br>
</div>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<br/>
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg <tr>
<td width="138"><i><font style="font-family:verdana, arial; font-size:10; color:white;">{date} by {author}</font></i><br> </td>
</tr>
<tr>
<td width="138" ><div align=right>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;">[com-link]kommentarer ({comments-num})[/com-link]</font><br>
</div>
</td>
</tr>
Tack, men inte riktigt som jag vill hadet.
Jag vill ha "kommentarer" på samma rad som datumet och författare, fast högerställt. så att de bildar en linje med texten ovanför.
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg <tr>
<td width="138"><i><font style="font-family:verdana, arial; font-size:10; color:white;">{date} by {author}</font></i><br> </td>
<td width="138" align="right"><div align=right>
</div>
</td>
</tr>
Sen får du ändra width="450" till vad sidan egentligen är, antar att det ligger på runt 300, men testa dig fram om du inte vet. :)
Hmm, nu blev det som i början igen? Inte riktigt rätt
http://www.eoo.se/skoog/allians_vast/
370 pix blev lagom
Tackför att du tar dig tid.
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg :)
Ändra
<td width="138" align="right"><div align=right>
till
<td width="150" align="right"><div align=right>
Så borde det funka!
Det är mycket som borde... :OO
http://www.eoo.se/skoog/allians_vast/
inte riktigt som jag hade tänkt mig än...
Just nu ser koden ut så här:
<table border="0" width="370" cellspacing="1" cellpadding="3">
<tr>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;"><b>{title}</b></font></td>
</tr>
<tr>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFF; font-size:10;">{short-story}</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%">
<tr>
<tr>
<td width="150" align="right"><div align=right>
</div>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<br/>
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg <table style="border: 0px; width: 370px;" cellspacing="1" cellpadding="3">
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; text-align:justify; font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10; font-weight: bold;">{title}</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; text-align:justify; font-family:verdana; color:#FFFFFF; font-size:10;">{short-story}</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%;">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td style="width: 138px; font-family:verdana, arial; font-size:10; font-style: italic; color:white;">{date} by {author}</td>
<td style="width: 70px; text-align: right; font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;">[com-link]kommentarer&nbsp;({comments-num})[/com-link]</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<br/>
Snyggade upp lite i koden. :)
TACK! Du är en ängel utan vingar:OO
Nu när vi ändå är igång kanske du vill lägga in en liten linje mellan nyheterna.
En "tabellrad" med denna som bakgrund:
http://www.eoo.se/skoog/allians_vast/PhotoDraw188.gif
Den ska då ligga under varje nyhet som avgränsare.
Tack för hjälpen än en gång.
MeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg <table style="border: 0px; width: 370px;" cellspacing="1" cellpadding="3">
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; text-align:justify; font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10; font-weight: bold;">{title}</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; text-align:justify; font-family:verdana; color:#FFFFFF; font-size:10;">{short-story}</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%;">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td style="width: 138px; font-family:verdana, arial; font-size:10; font-style: italic; color:white;">{date} by {author}</td>
<td style="width: 70px; text-align: right; font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;">[com-link]kommentarer&nbsp;({comments-num})[/com-link]</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; height: 30px; background: url(PhotoDraw188.gif) repeat-y;">&nbsp;</td>
</tr>
</table>
Minns inte riktigt om det är y eller x i sidled, men du får pröva dig fram, ändra bara repeat-y till repeat-x om det ser konstigt ut. :)