Frågan 12 aug. 2005 21:32 #1 Hejsan
jag har instalerat CuteNews på min server. Det fungerar bra men jag vill modifiera det lite.
på http://www.eoo.se/skoog/allians_vast/ ser ni nyheterna på förstasidan där. Det jag harproblem med är att "kommentarer" hamnar utanför den andra texten.
Koden ser ut såhär:
<table border="0" width="450" cellspacing="1" cellpadding="3">
<tr>
<td width="100%" style="text-align:justify">
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;"><b>{title}</b></font></td>
</tr>
<tr>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFF; font-size:10;">{short-story}</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%">
<tr>
<td width="138"><i><font style="font-family:verdana, arial; font-size:10; color:white;">{date} by {author}</font></i><br> </td><td width="138" ><div align=right>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;">[com-link]kommentarer ({comments-num})[/com-link]</font><br>
</div>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<br/>
M Melea Medlem sedan juli 2003 3 147 inlägg <tr>
<td width="138"><i><font style="font-family:verdana, arial; font-size:10; color:white;">{date} by {author}</font></i><br> </td>
</tr>
<tr>
<td width="138" ><div align=right>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;">[com-link]kommentarer ({comments-num})[/com-link]</font><br>
</div>
</td>
</tr>
Tack, men inte riktigt som jag vill hadet.
Jag vill ha "kommentarer" på samma rad som datumet och författare, fast högerställt. så att de bildar en linje med texten ovanför.
M Melea Medlem sedan juli 2003 3 147 inlägg <tr>
<td width="138"><i><font style="font-family:verdana, arial; font-size:10; color:white;">{date} by {author}</font></i><br> </td>
<td width="138" align="right"><div align=right>
</div>
</td>
</tr>
Sen får du ändra width="450" till vad sidan egentligen är, antar att det ligger på runt 300, men testa dig fram om du inte vet. :)
Hmm, nu blev det som i början igen? Inte riktigt rätt
http://www.eoo.se/skoog/allians_vast/
370 pix blev lagom
Tackför att du tar dig tid.
M Melea Medlem sedan juli 2003 3 147 inlägg :)
Ändra
<td width="138" align="right"><div align=right>
till
<td width="150" align="right"><div align=right>
Så borde det funka!
Det är mycket som borde... :OO
http://www.eoo.se/skoog/allians_vast/
inte riktigt som jag hade tänkt mig än...
Just nu ser koden ut så här:
<table border="0" width="370" cellspacing="1" cellpadding="3">
<tr>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;"><b>{title}</b></font></td>
</tr>
<tr>
<font style="font-family:verdana; color:#FFFFFF; font-size:10;">{short-story}</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%">
<tr>
<tr>
<td width="150" align="right"><div align=right>
</div>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<br/>
M Melea Medlem sedan juli 2003 3 147 inlägg <table style="border: 0px; width: 370px;" cellspacing="1" cellpadding="3">
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; text-align:justify; font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10; font-weight: bold;">{title}</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; text-align:justify; font-family:verdana; color:#FFFFFF; font-size:10;">{short-story}</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%;">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td style="width: 138px; font-family:verdana, arial; font-size:10; font-style: italic; color:white;">{date} by {author}</td>
<td style="width: 70px; text-align: right; font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;">[com-link]kommentarer&nbsp;({comments-num})[/com-link]</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<br/>
Snyggade upp lite i koden. :)
TACK! Du är en ängel utan vingar:OO
Nu när vi ändå är igång kanske du vill lägga in en liten linje mellan nyheterna.
En "tabellrad" med denna som bakgrund:
http://www.eoo.se/skoog/allians_vast/PhotoDraw188.gif
Den ska då ligga under varje nyhet som avgränsare.
Tack för hjälpen än en gång.
M Melea Medlem sedan juli 2003 3 147 inlägg <table style="border: 0px; width: 370px;" cellspacing="1" cellpadding="3">
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; text-align:justify; font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10; font-weight: bold;">{title}</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; text-align:justify; font-family:verdana; color:#FFFFFF; font-size:10;">{short-story}</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%;">&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td style="width: 138px; font-family:verdana, arial; font-size:10; font-style: italic; color:white;">{date} by {author}</td>
<td style="width: 70px; text-align: right; font-family:verdana; color:#FFFFFFF; font-size:10;">[com-link]kommentarer&nbsp;({comments-num})[/com-link]</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" style="width: 100%; height: 30px; background: url(PhotoDraw188.gif) repeat-y;">&nbsp;</td>
</tr>
</table>
Minns inte riktigt om det är y eller x i sidled, men du får pröva dig fram, ändra bara repeat-y till repeat-x om det ser konstigt ut. :)