webForumDet fria alternativet

Problem med header("Location: ...")

3 svar · 307 visningar · startad av lillebror

lillebrorMedlem sedan apr. 20041 597 inlägg

Hej,

Fick hjälp en gång tidigare med ett problem som hade att göra med att skicka en användare vidare till det nyss postade inlägget. För detta så rekommenderades header("Location: ...");. Detta fungerade väldigt bra. Nu har jag stött på problem när jag har kodat en snabbvalsfunktion för vilket forum man vill visa. Skickar ett value från en SELECT-kontroll i ett formuär till en mottagande funktion. Detta värde tas emot och skrivs ut korrekt.

Därefter får jag felmeddelandet:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at c:\xxx...)

Jag vet ungefär vad detta felmeddelande handlar om men jag vet inte hur jag löser problemet. Det fungerade med inläggsfunktionen men nu helt plötsligt fungerar det inte.

Koden ser ut så här...

header("Location: ../forum/forumdisplay.php?forumID=".$forumdata['forumID']."");

Jag trodde detta skulle fungera...:OO

HelmertzMedlem sedan maj 2005353 inlägg

Din header måste vara den första informationen som skickas, alltså får ingen utskrift ske i dokumentet innan header anropas.

lillebrorMedlem sedan apr. 20041 597 inlägg

Ett pucko som man är så fanns ju självklart följande rad precis ovanför för att verifiera det mottagna forumID:t :L

echo "ForumID: ".$forumdata['forumID']";

Tack för hjälpen! :)

HelmertzMedlem sedan maj 2005353 inlägg

Inte helt ovanligt fel ;)

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)