webForumDet fria alternativet

Börja med php...

7 svar · 396 visningar · startad av Hamatzu

HamatzuMedlem sedan mars 2005242 inlägg

Jag har funderat på det här med php ett tag nu och funderar på om jag ska köpa en bok. Jag har funderat på denna boken och undrar om någon har erfarenhet av denna bok och kan rekomendera den till en nybörjare som aldrig har hållt på med php tidigare. Och om ni inte kan rekomendera denna bok så kanske ni kan ge förslag på andra böcker till en nybörjare som mig, eller om ni har någon bra länk till någon sida som tar upp php utförligt.

Boken---->http://www.bokus.com/b/9163608006.html?pt=search_result]<----Boken

/Edit: Kanske också ska säga att jag gärna vill ha den på svenska.

silfverMedlem sedan apr. 20039 709 inlägg

Utan att veta särskilt mycket om php... men jag tror inte version 5 av php är särskilt utbredd ännu. Men jag kanske har fel?

HamatzuMedlem sedan mars 2005242 inlägg

Ingen som har några fler tips till en nybörjare?

CompusaMedlem sedan jan. 20022 952 inlägg

Jag skulle lagt mina slantar på följande bok: Build Your Own Database Driven Website Using PHP and MySQL

alternativt: beginning PHP5

HelmertzMedlem sedan maj 2005342 inlägg

Denna har jag och tycker den är mycket bra.

WiZzLeRMedlem sedan juni 2002369 inlägg

Jag tycker php5 är något att satsa på. Objekthanderingen är mcyket bättre vilket den ska vara.

nidronMedlem sedan jan. 2005209 inlägg

Helmertz skrev:

Denna har jag och tycker den är mycket bra.

Boken verkar vara bra för nybörjare. Men finns det någon som kan tipsa om alternativ på svenska?

Jake the SnakeMedlem sedan mars 200465 inlägg

Re: Börja med php...

Hamatzu skrev:

Jag har funderat på det här med php ett tag nu och funderar på om jag ska köpa en bok. Jag har funderat på denna boken och undrar om någon har erfarenhet av denna bok och kan rekomendera den till en nybörjare som aldrig har hållt på med php tidigare. Och om ni inte kan rekomendera denna bok så kanske ni kan ge förslag på andra böcker till en nybörjare som mig, eller om ni har någon bra länk till någon sida som tar upp php utförligt.

Boken---->http://www.bokus.com/b/9163608006.html?pt=search_result]<----Boken

/Edit: Kanske också ska säga att jag gärna vill ha den på svenska.

Den funkar, men är lite väl seg, men den kan nog vara rätt bra om du alldrig någonsin programmerat förut.

Genererad på 367 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb