webForumDet fria alternativet

Enkelt "tråd" forum

PHP

4 svar · 358 visningar · startad av Diva

Medlem sedan maj 20059 inlägg
Frågan#1

Jag skulle vilja ha ett enkelt forum där man inte behöver registrera sig för att skriva. Ett enkelt "trådforum" likt det som finns på Ett Foto i Timmen - http://fototimmen.org/forum.
Det är kodat i asp men jag vill ha ett i php för mitt webbhotell har inte stöd för asp.

Tänkte höra om ni har något tips på något likande forum fast som är kodat i php och gratis att använda?
Jag har laddat ned ett ganska så likt forum från Niklasson.net men där saknas några funktioner som jag skulle vilja ha.

Forumet ska användas på en icke kommersiell sida - se www.divawebring.com :)

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Re: Enkelt "tråd" forum

Diva skrev:

Tänkte höra om ni har något tips på något likande forum fast som är kodat i php och gratis att använda?
Jag har laddat ned ett ganska så likt forum från Niklasson.net men där saknas några funktioner som jag skulle vilja ha.
www.divawebring.com :)

Skulle underlätta om du specificerade vilka funktioner du önskar. Det bästa om du vill ha ett forum som är skräddarsytt efter dina krav är att skriva det själv eller låta någon annan göra det ;)

Ett annat alternativ är att bygga vidare på Niklassons forum och lägga till de icke specificerade funktioner som du saknar.

Re: Re: Enkelt "tråd" forum

Compusa skrev:

Skulle underlätta om du specificerade vilka funktioner du önskar. Det bästa om du vill ha ett forum som är skräddarsytt efter dina krav är att skriva det själv eller låta någon annan göra det ;)

Ett annat alternativ är att bygga vidare på Niklassons forum och lägga till de icke specificerade funktioner som du saknar.

Självklart skulle det underlätta. Dumt att jag inte tänkte på det... :OO
Jo, det jag saknar är att jag som admin ska kunna lägga in kategorier och att om man klickar på en tråd ska man kunna se svaren direkt! :)

Jag är inte sååå jätteduktig på php, är nämligen nybörjare och vågar inte "pilla" för mycket i koden. Vilket jag inte vill göra heller eftersom det inte är jag som gjort koden till forumet. ;)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag hittade Discussion Boards @ Hotscrips.com, kanske finns något där för dig? :)

m_soderlund skrev:

Jag hittade Discussion Boards @ Hotscrips.com, kanske finns något där för dig? :)

Aha, tack så mycket Martin! :e Tror redan jag hittat något som ser intressant ut... ;)

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.20824b9f
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)