För ett antal månader sen installerade jag "Coppermine Photo Gallery" och det har fungerat kanon fram tills nu.
Verkar inte ha blivit något fel i själva scriptet utan den klagar istället på att den inte har rättigheter till en temporär mapp den använda vid uppladdning.
Jag har inte rört något i den mappens rättigheter men den står nu på 666 vilket inte räcker.
Har försökt ändra via flashfxp men får Access Dinied. Klurade in via telnet istället och får samma sak igen. Får inte komma åt skiten! Helt skumt!
Någon som har en anning om vad det är som gott fel ? Går det att lösa nu, eller blir det att invänta till ISP:en öppnar på måndag ?
chmod kan bara root och ägaren av filen/katalogen göra. Ett PHP-script körs ofta som användaren nobody. Vad händer om du försöker chmod:a katalogen med ett PHP-script?
Detta har jag råkat ut för lite då & då .. annars finns det vissa php-file-manager script du kan installera och köra chmod via .. då har det löst sig .. då jag inte kunnat chmoda via php script eller shell
Note: The current user is the user under which PHP runs. It is probably not the same user you use for normal shell or FTP access.
Om du skapar en katalog/fil med telnet eller FTP får katalogen/filen en viss ägare. Om PHP skapar en fil/katalog får den en annan ägare. Du kan bara köra chmod om du är samma ägare (eller root) som katalogen/filen.