webForumDet fria alternativet

Fel: Värden EJ lagrade i databas.Duplicate entry....

1 svar · 138 visningar · startad av lillebror

lillebrorMedlem sedan apr. 20041 597 inlägg

Hej! Jag har tidigare i en tråd fått hjälp med en funktion som hämtar väderinformation från luftfartsverkets hemsida. Denna information använder jag sedan ett preg_match-uttryck på som gör att jag får ut rätt information. Detta har fungerat utan några problem tills nyss då denna automatiserade process (genom cronjob i linux) slutade vara automatiserad.

Det felmeddelande jag får när filen som gör allt detta körs är:

Fel: Värden EJ lagrade i databas.Duplicate entry 'EBAW' for key 1

Vad den säger att att det finns dubletter. Det är min tolkning. Rätt?

Jag har kollat igenom sidor hos luftfartsverket och där finns det bara en flygplats med identifieraren "EBAW" och när jag kontrollerar databasen finns det enbart ett värde lagrat. Jag förstår inte hur det kan bli en dublett? :OO

Till det ska jag säga att varje gång jag hämtar denna information börjar jag med att tömma dessa två tabeller jag använder så problemet är synnerligen konstigt och irriterande.

Kloka idéer och förslag mottages tacksamt! :e

lillebrorMedlem sedan apr. 20041 597 inlägg

Gud va knäppt...

Direkt efter jag postade denna tråd gav jag mig på ett nytt försök att felsöka. Jag har två funktioner som vardera hämtar 3 block med väderinformation. Testade helt enkelt med att remma det block där "EBAW" ingick och vipps så försvann problemet. Men då gick jag ju miste om väderinformation för en del andra flygplatser vilket inte var bra. Då gjorde jag helt enkelt så att jag tog bort det jag nyss remmade och hur sjukt det än låter så fungerade allt som det gjorde innan!

Jag står här som ett :q och förstår ingenting :birp

Om någon har råkat ut för något liknande tidigare eller vet vad det kan bero på får ni gärna posta det.

Trevlig helg!

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)