vill bara tillägga att jag har inga intentioner att spamma. mailing listan är till folk som verkligen vill ha informationen.
/M
5 svar · 342 visningar · startad av kvacke
Tjena!
Jag driver en rätt stor webb portal. Det är en hel del information som jag vill skicka ut till medlemmarna, och detta vill jag göra med externa nyhetsbrev.
Jag har byggt själva funktionen och allt funkar fint, men det verkar som att alla brev hamnar i junkmail inboxen hos de flesta.
Är den någon som vet hur detta funkar?
Det är superviktigt att det inte hamnar i junkmailboxen.
/M
vill bara tillägga att jag har inga intentioner att spamma. mailing listan är till folk som verkligen vill ha informationen.
/M
Kanske beror på att du har med några skumma tecken i topicen? Eller en skum topic? Med massa XXX, penisförlängare eller annat skrot som kan misstolkas ;)
Bara spånar lite ......
närå så enkelt är det nog inte.
jag har grejjat lite med authentication osv osv...
rubriken är oftast "newsletter och så datum"
Kommer det fram till en del så måste det ju vara något som kör att det fastnar i deras "spamskydd".
Dem får ju mailet som sagt så har det inget att göra med din text eller epost adress så känns det som det ligger hos dem.
Vad skickar du ifrån för epost? Ingen adress som kan misstolkas heller?
Testa skicka ett vanligt mail till någon av dem som får den i sin spambox.
jajomän, har nog testat det mesta, men jag börjar misstänka att det krävs att man kör från vissa godkända bulkmail servrar.
är det nån som vet?
/M