Hej!
Jag får följande errormeddelande:
Warning: mysql_connect(): Too many connections ...
Unable to select database
Vad kan jag göra åt det? Är det för mycket trafik? Är det klantig programmering? Jag är inte så erfaren när det gäller php-programmering. Min sida har funkat problemfritt tidigare och jag har inte sett meddelandet tidagare.
Går det att få ett snyggare errormeddelande än phps inbyggda?
mvh
Pelikanen
Prime_66Medlem sedan aug. 2004290 inlägg Vet inte om detta hjälper dig men jag hade samma problem som du har och det berodde på att jag kopplade upp till databasen med två olika script precis efter varandra..skumt som fan. Det var två klasser som hade egna datbasuppkopplingsfuntioner..jag bytte till o bara köra med den ena o då funka det.
idag funkar det.
Hej!
Skumt idag funkar sidan normalt. Jag tror jag ska göra om en funktion som hämtar ryska ordspråk ur en databas. Det är ju inte nödvändigt att ha den funktionen som databasfunktion. Jag tror att risken för fel kanske blir mindre då.
Igår visades bara halva sidan pga errormeddelandet, detta borde jag kunna slippa om jag ändrar ordspråksfunktionen till endast vanlig php. Om jag får upp errormeddelandet kommer det endast drabba undersidor i framtiden med den ändringen.
Det känns i allafall jobbigt att inte veta exakt vad som var fel. Dessutom skulle jag gärna vilja att det inte kom upp det där fula errormeddelandet om det trots allt skulle bli fel. Det borde gå att skriva egna snyggare meddelanden.
mvh
Pelikanen