kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg Hej!
Jag har problem med ett lösenordskydd i php. Förmodligen har inte mitt vebbhotell den rätta konfig. (enl.en vän som är programmerare bland annat)
Webbhotellet säger att de har stöd för PHP 4.3.x - trots detta funkar det inte. Jag fick mailad denna länk av min vän för att läsa om problemet.
Här kan ni läsa också.
Var kan jag få tag i en kod - som utan databaser - med en enkel inlogg funktion kan skydda några av mina sidor? Jag vill INTE att man kan på omvägar få tag på lösenordet. 0mvägar = enkel hackning.
Nån? *pls*
/Lena
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg Enligt Netcraft ligger du på Windows 2003/IIS (om det är kaxigt.com det gäller).
Kan du kolla om PHP körs som ISAPI eller som CGI?
Körs det som CGI kan du inte använda dig av HTTP-Auth.
Kan du inte lösenordsskydda mappar via kontrollpanelen?
kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg Jag fick svar från webbhotellet - jag använder en windowsbaserad plattform istället för linux därför funkar det inte. Så det stämmer.
OK - men jag vill fortfarande ha ett php-baserat lösenskydd till mina sidor utan databashantering. Var kan jag få tag i det?
Jag har tillgång till asp men det språket fattar jag nada :h
provade med include virtual på en gästbok som iofs funkar - men eftersom jag använder php vill jag nog helst fortsätta med det.
Snälla - det börjar bli akut. Finns det inte någon vänlig själ som kan tipsa/ge mig en bra kod?
Tackar på förhand - som vanligt! :birp
/Lena
FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg Test det här
http://www.hotscripts.com/Detailed/40244.html
Hoppet till sidan vill inte fungera för mig när jag sitter på jobbet, men jag kunde ladda ner filen så det ska nog ordna sig för dig också.
Mvh
Jan-Olov
kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg Jag tackar! Ska genast prova :)