AnnakayMedlem sedan sep. 2003143 inlägg Har en kundkorg som sköts med hjälp av en sessionsvariabel, en array. När jag kör lokalt på min dator och stänger webbläsaren och öppnar sidan igen så är arrayen tom, men när jag laddade upp den på servern och lägger varor i korgen, stänger webbläsaren och öppnar den igen så hittar den en kundkorg med varor i alla fall, detta trots att jag tagit bort alla varor från kundkorgen innan jag stängde webbläsaren.
Vad kan detta bero på?
AnnakayMedlem sedan sep. 2003143 inlägg Äh, vad är det jag säger? Det sparas i en cookie ju!
Då förstår jag varför den hittar den "gamla" varukorgen. Kan man fixa så att cookien raderas när man stänger webbläsaren?
Inge haj på det här... Jag är endast några dagar gammal i PHP-världen.. :r
AnnakayMedlem sedan sep. 2003143 inlägg Men egentligen är det väl ingen cookie..? Enligt koden är det ju en session, ingen cookie. Men när jag tittar i temporary internet files så ligger det en cookie där med lite info i. Det kanske är så sessioner hanteras med PHP? Eller?
include ("varukorg_functions.php");
session_start(); // start the session
$cart =& $_SESSION['wfcart']; // point $cart to session cart.
if(!is_object($cart)) $cart = new wfCart(); // if $cart ( $_SESSION['cart'] ) isn't an object, make a new cart
Använder mig av gratiskoden på denna sida:
http://www.webforce.co.nz/cart/