learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg Ett riktigt nybörjarproblem förmodligen...
Jag lyckas inte få php att fungera efter att ha följt php-portalens guide till punkt och pricka (guide). IIS är installerat, php uppackat på C och php.ini konfigurerad. Ändå fungerar det inte. Att slå in adressen http://localhost fungerar bra men så fort jag försöker gå in på en php-fil så får jag detta resultat:
Det går inte att hitta sidan.
Trots att sökvägen garanterat är rätt...!
Hjälp mig, vad ska jag göra??
Tack på förhand!!
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg någon måste ju sitta inne på kunskaper om hur man installerar och konfigurerar PHP ;)
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Du har lagt in php-sidan i mappen C:\Inetpub\wwwroot\egenmapptex\ ???
Jag var tvungen o ställa in i iis att filändelsen .php ska köra filen php.exe eller något sådant...
TympanonMedlem sedan nov. 2004302 inlägg om du tagit php 5 så e de extra krångligt, va ihallafall för mig (som har win xp). Jag var tvungen o göra me mysqli (notera i på slutet) i alla mina databas-kommandon...
I ditt fall är ja inte riktigt säker på felet men de e antagligen att du har lagt .php filen i fel mapp. Alla .php filer måste ligga i en speciell server-mapp (som type förklarar ovan).
learnMedlem sedan jan. 20051 130 inlägg allt ligger i wwwroot och php-ändelsen är inlagd i iis precis som i guiden...
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Och så skriver du adressen: localhost/sidan.php?
Som du skrev är sökvägen garanterat rätt men jag vill ändå fråga. Det är allt jag kan tänka mig är fel... Annars har jag ingen aning.. tyvärr