webForumDet fria alternativet

Surf portal

3 svar · 273 visningar · startad av RanXeroX

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Hej

Vet inte riktigt hur jag ska förklara mig, vet inte om jag har kommit till rätt forum =)

Jag vill skapa en sida, på denna sida ska jag kunna skriva in en adress till en annan websida. Vill nu att jag ska surfa från denna sidan till den andra, så trafiken går från servern inte klienten. Tanken är att jag vill skapa en sida att surfa från.

Jag har en server med ssl stöd, så jag vill kunna surfa till servern, därifrån ska jag kunna surfa vidare till en annan sida, utan att det syns från klientens trafik.

Hmm, fattar ni vad jag försöker förklara ?
Hoppas det, en liten surfportal för privat surfande.

Fredde MannenMedlem sedan nov. 20014 054 inlägg

teoretiskt bör det väl gå att kunna surfa så.. :) men vette fan hur man skall gå tillväga.. :)

Kanske ju ett anrop till sidan som man vill surfa till genom att använda fopen eller nå liknande.. läsa in sidan frpn servern helt enkelt.. tar mycket server kraft... men men..

jOOOLMedlem sedan sep. 200436 inlägg

Annars kan du ju bara använda/lägga upp en proxyserver och surfa via den

Men om du tänker genomföra din surfprotal måste du i princip koda något i stil med ett webläsar script som ansluter med sockets till de hemsidor du vill besöka. Sedan läser den in hela sidan och skriver ut den på din surfportal. Det verkar svårt dock

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Hej

Satte mig och sökte lite på freshmeat.net , hittade några exempel. Men måste testa dem hemma först innan jag vet hur det funkar.

http://sourceforge.net/projects/phpwebproxy/

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)