Hej,
Jag har ett litet problem med cookies.
Jag har en sida med ren kod på som tar emot anrop från andra sidor(ett javascript anropar min sida). Det första som sker är att det kollas om anroparen har en cookie satt från min sida, har den det sätts ett id =värdet på cookien, annars ett annat id(slumpmässigt framtaget).
Sedan sker en insert till min db med information från besökaren med detta unika Id.
Tanken med cookien är att just kolla om det är en unik eller återkommande besökare. Är det ej en unik så används tidigare framtaget id (som finns i cookien).
Problemet är när jag får anrop från sidor med framset.
Där blir det av någon anledning dubbla loggar.
Först kommer anropet från framsetet och ett id skapas, sedan kommer ytterligare ett anrop från den sida som framesettet laddar. Här trodde jag nu att det skulle känna av att datorn har en cookie(som borde sättas när framset sidan laddas) och att det skulle använda samma id, men det gör den inte, framsetets source sätts som en helt ny unik besökare vilket inte är sanningen.
Svårt att förklara helt bra, men jag hoppas någon har en idé eller fundering.
Det går inte att ta bort det anropande javascriptet från framet sidan, då google indexerar dessa sidor och en stor del besökare kommer via denna "ingång".
Tack på förhand