webForumDet fria alternativet

Tillbaka knapp

5 svar · 466 visningar · startad av Howling_W

Howling_WMedlem sedan juli 2004133 inlägg

Hej,
Hur gör man en "tillbaka" knapp eller text som har samma funktion som webserverns tillbakaknapp? Om man är på en sida med ett formulär som man fyller i och sedan skall gå vidare till en annan sida. När man är på den andra sidan och sedan skall kunna gå tillbaka till den föregående sidan utan att formulärdatan rensas. Jag vill alltså inte göra en tillbaka knapp med hjälp av en länk till den föregående sidan för då rensas formuläret.

Någon som har tips eller lösning på mitt problem?

PeddaMedlem sedan juni 20004 880 inlägg
<a href="javascript:history.back()">tillbaka</a>
Howling_WMedlem sedan juli 2004133 inlägg

Får felmeddelande: the requested URL does not exist on this server. Är det något mer jag måste göra/ändra?

PeddaMedlem sedan juni 20004 880 inlägg

Låter konstigt. :l
Har använt mig av det många gånger utan att få problem. Fråga i javascript forumet om du vill, för jag har aldrig varit med om att history.back() inte fungerat.

kjellMedlem sedan dec. 1999519 inlägg

Howling_W skrev:

Är det något mer jag måste göra/ändra?

Ja, ta bort mellanslaget som forumet orsakar i ordet java script.

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Re: Tillbaka knapp

Howling_W skrev:

Hej,
Hur gör man en "tillbaka" knapp eller text som har samma funktion som webserverns tillbakaknapp? Om man är på en sida med ett formulär som man fyller i och sedan skall gå vidare till en annan sida. När man är på den andra sidan och sedan skall kunna gå tillbaka till den föregående sidan utan att formulärdatan rensas. Jag vill alltså inte göra en tillbaka knapp med hjälp av en länk till den föregående sidan för då rensas formuläret.

Någon som har tips eller lösning på mitt problem?

Det skulle uppskattas om du inte korspostar nästa gång, det räcker med att posta frågan i ett forum. :)

Frågan är redan besvarad här: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&goto=newpost&threadid=120324&forumid=24

131 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)