Tja, jag har precis installerat IIS och PHP på min dator för att kunna köra en webbserver.
Naturligtvis funkar det inte riktigt som jag vill... jag har kört efter den här guiden http://www.phpportalen.net/school.php?id=3.
Problemet nu är att jag kan gå in på localhost/test**.html** och visa sidan men går jag in på localhost/test**.php** så funkar inte sidan att visas. Vet någon vad det kan bero på?
*BUMB* Finns det ingen som vet?
Vad får du för felmeddelande?
/MissStorm
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Om det är Windows 2003. Har du lagt till PHP.exe i web service extensions?
MissStorm: Den hittar bara inte sidan. HTTP 400.
Legis: Jag har Windows XP Pro, och ja... jag har lagt till PHP.exe i web service extensions. "Tillämningskonfiguration" som det heter på svenska?
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Har du provat att köra en enkel asp-sida för att utesluta konfigueringsfel på IIS:en?
Typ:
<% Response.Write("Det fungerar!") %>
Josef: Det tog lite tid, men det fungerade med .asp sidan. Men den hittar fortfarande inte mina .php sidor. Men jag vet att de ligger i rätt mapp!
Jag löste det genom att ladda hem en självinstallerande PHP-fil. Så nu funkar mina PHP-filer på datorn. Men nu har jag problem med MySQL och PHPMyAdmin istället! Jag har ställt in lösenord i config.inc.php i PHPMyAdmin mappen, men jag får detta felmeddelandet:
#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client