webForumDet fria alternativet

Skicka vidare POST-data?

2 svar · 273 visningar · startad av mmmMange

mmmMangeMedlem sedan jan. 2005110 inlägg

Hej!

Har en uppladdningssida, med ett formulär där man väljer vilken fil man skall ladda upp och klickar på Skicka. När man klickar på skicka vill jag först att man skall komma till en sida (sida1) där det typ står "Laddar upp fil...", och när filuppladdningen är färdig slussas man till en sida (sida2) där det typ står "Uppladdningen är färdig.".

Hur göra?

Tänkte att sida1 helt enkelt skulle skriva ut "Laddar upp fil..." och sedan skica vidare POST-datan till sida2, som gör själva uppladdningen och sedan skriver ut "Uppladdningen är färdig.". Men kan man skicka vidare POST-data på något sätt...? Eller kan man göra på något annat sätt?

PHP 5 och Apache 2.

PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg

När du klickar på submitknappen så laddas filerna upp direkt (innan du skickas till nästa sida) så din idé fungerar inte riktigt. Det du kan göra är att göra en lösning med javascript som visar ett "Laddar upp fil..."-meddelande när du trycker på submitknappen och som sen skickar dig vidare när uppladdningen är klar.

Kolla in den här tråden där just ett sådant script eftersöks...

mmmMangeMedlem sedan jan. 2005110 inlägg

Så filen laddas upp även om jag bara har html-kod i sidan som kallas av fomrulärets action-egenskap? Trodde det var när man anropade move_uploaded_files() som filen laddades upp...

Hmm, det är rätt logiskt iofs - känns inte som servern kan begära att få ladda ner en fil från klienten precis.. Happ, jaja, då får jag väl köra med javaskript då.

Förresten, behöver jag ändra PHP's max execution time ifall nån laddar upp från en långsam förbindelse - eller har själv uppladdningen ingenting med PHP att göra...?

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)