TympanonMedlem sedan nov. 2004302 inlägg Hej.
Jag har en kanske ganska dum fråga, men har inte hittat svaret.
När man vill ha tiden i php, alltså helt enkelt vilken tid det är nu, hämtas tiden från den dator som besöker hemsidan eller från hemsidans server som exekverar php koden?
Hur gör jag för att få in korrekt tid, om den inte hämtas från servern? En besökare kan ju ha fel på sn klocka...
Tck på förhand. Jon
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg Php körs på servern och har ingen kontakt med besökarens dator.
Motsatsen är Javaskript som körs på besökarens dator och inte har någon kontakt med servern.
PeeerMedlem sedan mars 20025 907 inlägg
tydal skrev:
Motsatsen är Javaskript som körs på besökarens dator och inte har någon kontakt med servern.
Det går även att köra javascript som ett serverside-script, inget jag har testat dock.
K@llenMedlem sedan mars 20032 667 inlägg
Peeer skrev:
tydal skrev:
Det går även att köra javascript som ett serverside-script, inget jag har testat dock.
Ja, ASP är ju egentligen inte ett scriptspråk i sig utan snarare en gruppbenämning på ett sätt att "bygga interaktiva serverbaserade webbplatser". VB-script, javascript och en hel del fler "språk" kan användas.
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg
Peeer skrev:
Det går även att köra javascript som ett serverside-script,
Ja, precis som det går att köra php på klienten, men jag tyckte inte det var läge att krångla till allting med vad som är möjligt när det räcker så väl med vad som är normalt.