Hej!
Jag är en riktig nybörjare med php och har gjort ett litet enkelt mysql script som jag tänkte ladda upp på en databas på internet, man laddar upp det via phpmyadmin som ni säkert kan, vilket jag inte har fått kläm på än och undrar om det går att ladda upp ett mysql script från sin dator som man har skrivit i mysql consol, när man går in i myadmin kan man välja från textfilens plats, jag antar att det är här som man ska bläddra sig fram till mysql scriptet, men när man har skapat en databas på datorn, så skapas det ju en mapp med namnet på databasen, i den så ligger ju tabellens namn, men det ligger fyra filer där (.opt, .myd, .myi, .visual basic form file) jag har testat att ladda upp dessa filer men det har aldrig fungerat, så jag undar om det inte går att ladda upp scriptet så här lr om jag helt enkelt har valt helt fel filer på något sätt.
Så jag skulle bli hemskt glad om någon skulle vilja säga vad det är för fil man ska ladda upp, om man ens kan ladda upp saker från sin dator till myadmin.
Ladda upp tabell i phpmyadmin
2 svar · 308 visningar · startad av FunTrix
Du måste spara databasen till textfil i ett format som phpMyAdmin stödjer för inläsning. Har för mig att filer med ändelsen sql eller csv fungerar.
Har du en grafisk klient till din MySQL-databas så finns det säkert i menyn där hur du sparar ner databasen, annars får du göra en mysql dump.
Ladda ned Mysqlfront och logga in på din databas där. Sedan kan du välja från en meny att exportera hela databasen (eller endast vissa tabeller) till en *.sql-fil som du sedan kan köra i phpmyadmin. :)