Nu har jag verkligen problem. (Ursäkar att det råkade bli två trådar men det är inte riktigt samma problem). Ska beskriva...
// Checks if the proceed button is clicked
if($_GET["action"] == "submit")
{
$CurrentStep = $_GET["CurrentStep"];
// Checks if the input of the current step is valid
if(ValidateInput($Currentstep))
{
// Update CurrentStep and draw next step
$CurrentStep++;
DrawCurrentStep($CurrentStep);
}
else
{
// Draw validation errors of the current step
DrawErrors($CurrentStep);
}
}
else
{
// Draw current step
DrawCurrentStep($CurrentStep);
}
Först kontrollerar den om någon tryckt på formknappen. Om så inte är fallet skrivs steg 1 av registreringen ut ($CurrentStep är noll). Om någon däremot tryckt på knappen kontrolleras om all input i det aktuella steget är korrekt och då skall nästa steg skrivas ut genom att man anropar min vanliga DrawCurrentStep() fast man adderar 1 till variabln för att få nästa steg.
Men tydligen verkar $CurrentStep++; inte funka så bra då den hela tiden nollställs när sidan laddas igen så resultatet är att man kan komma till första steget (då $CurrentStep är 0) och andra steget (då $CurrentStep är 1).
Hur ska jag göra för att lösa detta? Har provat lite olika varianter som att använda sessions eller databaser men det fungerar inte så smidigt. Uppdaterar man sidan eller trycker bakåt (i browsern) adderas ytterligare 1 till variabln osv.
Är jag så trött att jag missat något katastrofalt eller har ni några bra lösningar på detta? Oerhört tacksam tilll den som ger mig några bra förslag/tips på lösningar!