mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg Hejsan!
Har ett problem som gör mig tokig.
Jag har en loop som körs rätt antal gånger och får med sig rätt värden.
Jag skriver till en textfil precis innan jag skriver till databasen(för att kontrollera att allt blir rätt) och textfilen blir korrekt MEN när jag skriver till databasen tappar jag IBLAND värden (ett eller två tillsynes slumpartade värden).
Jag skickar in fyra värden och det kan gå bra ibland men andra gånger så lägger den bara in två eller tre värden i databasen.
Nån som har haft liknande problem.
Kan det ha att göra med att den inte hinner behandla en sql-fråga innan den skall proccessas nästa varv i loopen?
KOD:
Case "A":
if(is_numeric($m3)!=true){
$errorValue="6";
break;
}else{
$result=odbc_exec($connection, "{CALL spForanLogHarvester(".$area.",".$m3.",".$assort.",
".$vehicle.",".$storage.",".$storageId.")}");
$errorValue=odbc_result($result,"returnValue");
//sleep(5);
break;
}
MVH hedda
DufferMedlem sedan mars 2003409 inlägg Vad jag vet så fortsätter den inte utan att ha gjort klart de grejjerna den ska göra... =/
När exekverar du den sql sats som du förbereder i koden ovan?
mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg Det är storedprocedure så den exekveras på stället så att säga.
Och sen skall den gå ett till varv i loopen villket den gör enligt textfilen som alla fyra värdena lägges in i, men sen händer det något när den skall lägga in databasen.
Det var därför jag tänkte att den hakar upp sig i databasjobbet på någe sätt eftersom det är så slump artat vilka värden som inte kommer med.
Long shot kanske.
MVH hedda
QimenMedlem sedan juni 20013 568 inlägg Får du något felmeddelande om du lägger till:
or die(odbc_errormsg());
Efter:
odbc_exec()
? :)
mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg Jag kör mot sms server så det är svårt att få upp felmeddelande.
Men jag kan försöka att skriva om lite och testa i webbmiljö, jag hade tänkt att jag skulle slippa det:-) men jag skall försöka.
Tack för svaret.
MVH hedda
mheddaMedlem sedan feb. 2000385 inlägg Hej!
Ursäkta dröjesmålet.
Jag har nu tetat i webbmiljö och i den miljön så får jag in alla variabler utan problem men i smsmiljön så tappar han sporadiskt någon eller några ibland.
Är det någon som har jobbat i den miljön som har haft samma problem. Jag tänkte att det måste bli något fel när den lägger in i databasen eftersom den skriver rätt till textfilen. Om den gör saker långsammare och inte hinner lägga in alla variabler.
Jag blir toktg på detta.
MVH hedda