Hej!
Varför detta?
För att ändra på en produkts information så väljer man produkten och trycker på länken "edit". När man trycker på den länken så hämtas varans information som sedan visas i <input> taggar.
Väljer man submit så skickas förfrågan till en s k "handler" som kontrollerar, ifall alla fält är ifyllda osv. Är allt ok, så lagra ändringarna. Är t ex ett fält tomt, så returneras användaren till samma sida.
Nu har jag det så att informationen lagras i ett klass-objekt jag själv skapat. Objektet lagaras i sessionen med $_SESSION['product'] = $product; // $product är objektet
Det fungerar utmärkt då användaren trycker på "edit" knappen, för att kunna ändra på produkten. Det fungerar också bra, ifall användarens uppdaterade information är korrekt. Men det strular till sig om användaren lämnar ett fält tomt och försöker spara ändringarna: "handlern" ser att ett fält är tomt och returnerar förfrågan tillbaks, men då finns inte $produkt i session längre, eller den fins där men den är tom.
Jag testade med att sätta $SESSION['bla'] = "bla". Den finns då kvar där. Varför försvinner mitt objekt?