Jag har ett litet problem...Jag har inloggningsformulär på en massa ställen på min sidan. När man har angett ett användarnamn och lösenord vill jag att man ska komma tillbaka till exakt den sidan man var på. Hur löser jag detta enklast? Ibland loggar man in ifrån forumet där man kanske är inne och läser ett inlägg och ibland loggar man in från förstasidan. Hur gör jag för att komma tillbaka till exakt det stället där man var?
När man loggat in så ska man ju naturligtvis komma tillbaka till forum.php men kommer istället till login.php?from=forum§ion.
Konstigt...
Så här ser min header location ut:
Du måste väl på något sätt markera att inloggningen är med rätt uppgifter, t.ex. genom att sätta en sessionsvariabel eller motsvarande, annars lär du väl aldrig bli inloggad.
De flesta webbservrar lämnar ett värde på $_SERVER['PHP_SELF'], men det finns några som inte gör det.
Om du tar Visa->Källa i webbläsaren, hur ser då HTML-koden ut för ditt inloggningsformulär ?
Japp men så långt har jag inte kommit än...Jag vill bara få detta att funka. HTML-koden för formuläret ser ut så här:
<input type="hidden" name="return" value="/forum.php" />
Så det verkar ju funka men man kommer inte tillbaka igen!
Jag hade missat att ta bort det sen jag testade en sak med formuläret...Men nu funkar det nästan...Jag kommer tillbaka men bara till forum.php även om jag loggade in ifrån forum.php?section=1
Vad är då fel?
på så vis slippa göra en post som heter return över allt och på så vis slipper man också skriva $_SERVER['REQUEST_URI'] över allt, och sist men inte minst, på så vis slipper man använda header(); funktionen ;)...
på så vis slippa göra en post som heter return över allt och på så vis slipper man också skriva $_SERVER['REQUEST_URI'] över allt, och sist men inte minst, på så vis slipper man använda header(); funktionen ;)...
Är det något fel på header()? Är det bättre att man blir beroende av att besökaren har javascript aktiverat (vilket inte är helt ovanligt att besökare inte har idag)?
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2