webForumDet fria alternativet

smtp fel i phpBB

0 svar · 278 visningar · startad av voigtann1

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Med tanken av att jag har noll koll hur php fungera och behöver lite snabb hjälp med ett problem med phpBB forumet.

När jag försöker registerar någon på forumet får jag

Warning: fsockopen(): unable to connect to mail1.telia.com:25 in D:\voigtan\4insats.com\phpBB\includes\smtp.php on line 109

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\voigtan\4insats.com\phpBB\includes\smtp.php:109) in D:\voigtan\4insats.com\phpBB\includes\page_header.php on line 479

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\voigtan\4insats.com\phpBB\includes\smtp.php:109) in D:\voigtan\4insats.com\phpBB\includes\page_header.php on line 481

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at D:\voigtan\4insats.com\phpBB\includes\smtp.php:109) in D:\voigtan\4insats.com\phpBB\includes\page_header.php on line 482

jag har inte ändrat något på dessa filer bara skrivit att den skulle använda mail1.telia.com smtp server... provade ta bort smtp utskicken men då får jag:
DEBUG MODE

Line : 234
File : D:\voigtan\4insats.com\phpBB\includes\emailer.php

raden lyder:

message_die(GENERAL_ERROR, 'Failed sending email :: ' . (($this->use_smtp) ? 'SMTP' : 'PHP') . ' :: ' . $result, '', __LINE__, __FILE__);
262 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
129 ms — hämta forumlista (db)
127 ms — hämta statistik (db)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)