SteadyMedlem sedan dec. 2004202 inlägg
Hejsan!
Har suttit och småläst igenom några trådar i det här PHP forumet och kommit fram till att det finns en stor kompetens bland många personer.
Därför undrar jag här om det finns någon funktion i PHP där man kan måla, som i paint på ett ungefär. Det jag vill ha tag på är alltså ett sätt där man endast kan använda en storlek och ett mönster på penseln. Behöver inte vara mer "avancerat".
Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!
MVH
PeeerMedlem sedan mars 20025 362 inlägg
Mja, det du skulle kunna göra är att ha en "stämpel" i form av en bild. Den bilden kan du sedan kopiera in på en annan bild där du vill ha den mha ex. imagecopymerge().
nkrantzMedlem sedan apr. 2002755 inlägg
Det du söker tror jag du snarare kan hitta hjälp på under Flash, Shockwave forumet.
KingEdwardMedlem sedan okt. 20047 inlägg
Du kan faktiskt måla, men inte med hjälp av PHP.
Skapa, med hjälp av Javascript, en tabell med celler som är ungefär 1*1 pixlar. Sedan kan du med hjälp av onclick se till att dessa bli en val färg första gången du klickar på dem, och vita (eller vad standardbakgrundsfärgen är) när du klickar på dem igen.
Sedan kan du med hjälp av några foreach-taggar och lite PHP och GD skapa en bild av dessa.
Nackdelen är att JS-scriptet kan ta lite tid alla ladda, framför allt när du kommer upp i ett högt pixelantal, men det fungerar i alla fall!!
Lycka till!
// Magnus
nkrantzMedlem sedan apr. 2002755 inlägg